UAVGJORT I ÅRSBESTE I SERIEN FOR HFK

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 3. Mai 2015

HFK-Ready (2-0) 2-2

HFK: 11 min 1-0 Fredrik Garnås (corner fra Pawel) og 29 min 2-0 Markus Thorberg str(selv felt)

Ready:60 min 2-1 Selvmål Jesper Taaje og 76 min 2-2

HFK: 73 min Markus Thorberg (felling) og 79 min Fredrik Garnås (felling)

Ready: 57 min Thomas Starheim (felte Thorberg)

Tilskuere: 135. 68 betalende voksne. God stemning.

Dommer: Vegard Woll, Nesbyen IL, Ad 1 Nils Oddvar Midtun Tyristubben IF og Ad 2 Stian Bakken, Flåværingen. God kommunikasjon og samhandling i trioen, bra dømt!!

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Linus Hedlund (MS) Sondre Dokken (kap) og Jesper Taaje (VB) Fredrik Garnås (Def MB) Pawel Kaczorowski og Markus Thorberg (Off MB). Chris Magnetun, Jonas Bergane og Simen Renslo (Spiss) Stian Bråten(Alfred Scriven 65 min) Reserver: Abdikafi Ahmed, Mikkel Storeskar, Ahmed Ahmed og Fredrik Røkkum.

HFK med en del sentrale spillere ute var veldig klare til å gi lederlaget Ready knallhard kamp om poengene på Hallingmo lørdag ettermiddag. Med fem juniorer fra start gjorde vi en meget god kamp, selv om det dessverre ikke holdt helt inn. Uavgjort var uansett et greit resultat ut i fra spill og sjanser.

HFK var veldig gode fra start og kjørte Ready over på defensiven med knallhard jobbing. I det fjerde minutt er HFK nærmer ledelsen men keeperen greier så vidt å vinne duellen mot Jonas Bergane etter at en av banens beste Simen Renslo hadde vippet ballen flott inn i boksen. I det 11 minutt får HFk corner og den slår Pawel perfekt til Fredrik Garnås på bakre som header ballen utagbart i mål fra fem meters hold og en fortjent ledelse til HFK 1-0. HFK fortsetter å trøkke på og Ready greier ikke å få satt spillet sitt. Men i det 18 minutt holder det på å gå galt bakover. Dokken mister litt i mottaket og Readys gode kantspiller Finn Jor kommer alene igjennom men skyter utenfor. Kampen er nå jevn, Ready har ballen mest, men virker ikke farlige. HFK kommer seg stadig vekk til halvsjanser og gode overgangsmuligheter. I det 29 minutt drar Markus Thorberg seg forbi to Ready forsvarere og i det han skal skyte blir han hektet og straffe til HFK. Den setter Thorberg trygt i mål og 2-0. I det 41 minutt slår Garnås en fantastisk langpasning igjennom Stian Bråten, men alene igjennom redder keeperen. HFK går til pause med en fortjent 2-0 ledelse, men Ready er et godt lag og styrte etter hvert mye av spillet.

Andre omgang åpner ganske likt som første. I det 56 minutt er HFK nærme å punktere kampen. Simen Renslo dribler seg forbi 3-4 mann og finner Bergane som på sin side vipper Bråten alene igjennom. Bråten skyter et bra skudd med Readys keeper redder igjen. Like etter er HFK uheldige etter kommunikasjonssvikt i eget forsvar er Taaje uheldig å beiner ballen i eget mål og 1-2. Det gav Ready gutta ekstra inspirasjon og nå trøkket de bra på uten å skape de helt store sjansene. Men i det 76 minutt er det veldig på og først skyter de i stanga og returen i mål 2-2. Etter den scoringen kommer HFK seg høyere i banen og spillet bølger veldig. Kampen vipper veldig det siste kvarteret og det er uvisst hvem som skal ta poengene helt frem til siste minutt.HFK har en del halvsjanser på gode dødballer. Men i det 91 minutt tror alle at Readys toppscorer Øystein Næsheim med 7 mål på de tre forgående kampene skal avgjøre kampen i det han blir spilt alene igjennom mot Stanes. Men Stanes varter opp med en vannvittig redning og fortsatt 2-2. 4 minutter på overtid kommer Ready til en ny sjanse men Stanes er nok engang på pletten og avverger mesterlig.

Dermed endte kampen 2-2, selv om Ready var veldig nærme seieren er det greit med uavgjort.

HFK gjennomførte årsbeste i seriespill og er i ferd med å finne trøkket og rytmen i laget, nå blir det en god treningsuke før vi reiser til Oslo for å møte Oslo City.

Best på HFK var Simen Renslo og Jarle Stanes. Selv om Stanes ikke hadde så mye å gjøre totalt sett så var de to siste redningene helt avgjørende for at vi satt igjen med et poeng. Stian Bråten leverte også årsbeste.