SVAK FØRSTEOMGANG ØDELA FOR HFK BORTE MOT OSLO CITY

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 10. Mai 2015

Oslo C - HFK (3-0) 5-2

Oslo:6 min 1-0 Jorge Rosario Matos, 23 min 2-0 Hareet Singh Sandhu, 36 min 3-0 Matos, 53 min 4-1 Bashir og 60 min Nahom Jonas 5-1

HFK: 47 min 3-1 Kjetil Lien (Jesper Taaje stuss etter kast) 90 min 5-2 Alfred Richard Scriven (Thorberg).

Gule kort:

Oslo C:

HFK: 35 min Pawel Kaczorowski (felling)

Rødt kort:

Cornere: (6-0) 9-1

Sjanser: (8-1) 11-7

Tilskuere: 60

Dommer: Tomasz Napierajczyk Kjelsås IL, Ad 1 Jan Kristiansen Skeid og Ad 2 William Nahas Hauketo IF Greit dømt, rettferdig.

Les mer for kampstats og referat.

Lagoppstilling: Joakim Skaret, (HB) Jesper Taaje (MS) Sondre Dokken (kap) og Blazej Jankowski (Kjetil Lien 45 min)(VB) Fredrik Garnås (Def MB) Pawel Kaczorowski og Markus Thorberg (Off MB). Jonas Bergane, Pawel Kaczorowski(Abdikafi Ahmed 25 min) og Simen Renslo (Spiss) Stian Bråten(Alfred Scriven 45 min) Reserver: Joakim Havikhagen

HFK har den siste tiden hatt en del utfordringer med skader og sykdom. Men fikk stablet på beina et godt lag borte mot Oslo City, det var sporty av Joakim Skaret å ta på seg keeperjobben etter at Jarle Stanes slo opp skaden på siste trening. Vil også takke Rimehaugen for å stille som lagleder, han blir til god hjelp på våre bortekamper.

HFK åpnet kampen meget svakt og virket ikke ordentlig på, det ble hele 0-3 til pause etter svakt spill og grove individuelle defensive feil. I andre omgangen var vi derimot et helt annet lag og var det førende laget. Dessverre hjalp det ikke så mye annet enn at vi tar med oss en bedre følelse inn i Valdres kampen enn hvis kun førsteomgangen skulle blitt stående.

Vi har håp om at alle spillere er disponible til Valdres kampen og fremover det vil bedre treningshverdagen og ikke minst konkurransedyktigheten vår i de kommende kampene.

KAMPREFERAT

Allerede etter 2 minutter gir vi bort ballen på egen banehalvdel og Oslo City kommer til en stor sjanse, men skuddet vippes opp i henda på Skaret. Etter 6 minutter er det Thorberg som kjemper seg forbi tre City spillere og får spilt Bråten alene igjennom, men et litt dårlig touch før til at keeperen snapper før Bråten får avsluttet ordentlig. Rett etterpå gjør vi en ny grov feil og City får en stor sjanse til uten å lyktes. Men bare et minutt etter står det 0-1 etter en ny tabbe bak. Skaret må gi retur på et skudd og City spissen Matos får en enkel oppgave å føre City opp i ledelsen. City presse på videre og HFK greier ikke å våkne. Vi er tamme i presset og duellene, samt at det blir for store avstander i og mellom leddene. City økte til 2-0 etter 21 min på en corner ved Sandhu. City presser på videre, selv om det er tendenser i spillet til HFK. I det 35 minutt sklir Jankowski som ikke hadde en helt heldig dag og City kommer alene igjennom og 3-0. Like etter er de veldig nære å øke til 4-0, men skjøt i nettveggen fra kort hold. Pause og 3-0, det er et dårlig utgangspunkt. Men all ære til gutta som går ut og gir alt igjennom hele omgangen for å kjempe seg inn i kampen. Det hjalp også å få inn Kjetil Lien som kom litt seint på grunn av skoleavslutning og unggutten Alfred Scriven som kan vise seg å bli en meget spennende spiller for HFK. Han har aldri spilt organisert fotball i særlig grad tidligere og viser allerede etter forholdsvis kort tid i klubben at han blir viktig for oss.

Andre omgang åpner HFK meget bra, mer trøkk og tempo. 1-3 reduseringen kommer allerede i det 47 minutt ved Lien etter Taaje stusset fint et kast på bakre. Det gav enda mer trøkk i laget og HFK kjørte på. Men dessverre fikk City på en snarvisit et unødvendig frispark fra 20 meter og det dundret «stjernen» fra «Vi er Vålerenga» Yassir Bashir rett i mål og 4-1. Men HFK fightet videre og Renslo var nærme å redusere til 2-4 etter 57 minutter. Taaje slo en flott crosser til Renslo som kom alene på bakre, dessverre gikk headingen like over en utspilt keeper. HFK presser på og kommer til en del halvsjanser uten å lykkes. Men det gjør City på sin andre av få besøk i andre omgang 1-5 og kampen er kjørt. Men HFK viser allikevel god moral og kjører på til tross for et meget dårlig utgangspunkt. Så innsats og vilje på slutten kan bli utslagsgivende ved senere anledninger. I det 85 minutt får Resnlo en ny god mulighet, men kliner over fra 10 meters hold. I det 90 minutt drar Thorberg seg fint forbi 3 mann på kanten av midtstreken før han forserer med stor fart inn i boksen til City, der drar han av en til før han serverer uselvisk til Scriven som scorer greit fra kort hold og 2-5. Det var ungguttens første mål i HFK trøya. I det 92 minutt er det Bergane som fint spiller fri Thorberg som fra 7 meter blåser skuddet over. Like etter er det Garnås som tester skuddfoten og fra 30 meter skyter han knallhardt like over en sjanseløs keeper i City målet. Vi spilte godt over 50 minutter i andre omgang og de siste 15 var det kun HFK på banen. Hadde vi hatt to omganger som andre så hadde vi kunne gitt City knallhard kamp om poengene. City på sin side har etter en tung start fått på plass sine gode spillere og vil nok gi mange lag hard kamp om poengene. Eks godset og VIF spillere El Gharbri og Sharif vil bli en utfordring for flere lag enn oss.

Men nå legger vi denne kampen bak oss og ser frem til å få topplaget Valdres på besøk lørdag 16 mai kl. 1600 på Gol. Det blir meget spennende og vi skal gi dem knallhard kamp om poengene.

Best på HFK var Fredrik Garnås og Markus Thorberg. Det ble også mer fart over HFK etter at reservene Kjetil Lien, Alfred Scriven og Abdikafi Ahmed kom inn på banen.

Jansen