Juniorlaget gjorde som A og B-laget, tapte serieåpningen

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 4. Mai 2015

Geilo/HFK -Konnerud (1-1) 1-2
GEILO/HFK gikk på et surt 1-2 tap hjemme mot Konnerud i første serierunde. Kampen åpnet med et litt passivt Hfk som ikke kom ordentlig i gang, noe som resulterte i at Konnerud tok initiativet i kampen og produserte noen brukbare sjanser. Vi kommer etter hvert bedre med i kampen og Konnerud sliter med hurtigheten vår på topp. Etter 37 minutter kommer dagens prestasjon. Vi trøkker godt etter på Konneruds banehalvdel, Adrian chipper ballen gjennom til Birk som bryster ballen med seg mellom to forsvarere før han setter ballen sikkert alene med keeper. Dessverre får Konnerud en dødball rett før pause som de utnytter veldig godt. Ballen slås inn mot bakre stolpe og Thi er uheldig som ikke får hindret mål imot. Surt rett før pause. Andre omgang starter uheldigvis som i første, og vi henger ikke med når Konnerud slår langt inn i bakrommet vårt. Dårlig kommunikasjon mellom forsvar og keeper ender med at Konnerud tar ledelsen 1-2 etter kun 2min av andre omgang. Scoringen kunne minne litt om Kjetil Lien sin mot Hønefoss i cupen. Etter scoringen legger Konnerud seg litt lavere i banen og vi styrer kampen herfra og ut. Dessverre klarer vi ikke utnytte det store ballinnehavet og sjansene som kommer. Både Jan Åge, Sondre og Tobias får muligheter, men ballen vil ikke i mål.
Dette var en kamp vi hadde fortjent poeng i, men bar preg av mangel på presisjon og tempo i pasningsspillet.
Jan Åge løste høyrebacken veldig bra og var viktig for oss offensivt, Kjell positiv etter skadeavbrekk, Birk med en del fine involveringer offensivt og Sondre med et friskt innhopp.

Ny kamp igjen i morgen, denne gangen jr2 borte mot Vikersund.