Støtte fra Sparebankstiftelsen Hallingdal

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 4. Nov 2021

Vi er så glad for at vi har blitt tildelt støtte på kr 20 000 til bruk i grupper som jobber for å få ungdommer, barn og voksne tilbake til idretten etter opphevelse av koronatiltakene.

Et av flere tiltak hos oss som virkelig har vært skadelidende i pandemien har vært akademiet vårt. Samlingen av ungdom på tvers av kommunegrensene i Hallingdal har gjort at det i lange perioder har vært vanskelig å arrangere treninger på en god nok måte, og folk har hatt nok med å delta på tilbudene i sin klubb.

Den 24/10 pangstarta vi med åpen økt og den første treningen for høsten og det kom rundt 60 ivrige fotballungdom fra hele Hallingdal! Nå er vi godt i gang og trener hver søndag mellom kl. 1700-1900 på Hallingmo fram til 19.desember. Alle jenter og gutter født mellom 2009-2011 (2012) er velkomne til å delta, og vi har selvfølgelig ingen uttak! Alle som vil trene litt ekstra er hjertelig velkommen!

Har du lyst til å bli med? Se hallingdalfk.no og fanen "HFK-akademiet".

Tusen takk for støtten til Sparebankstiftelsen Hallingdal som bidrar til lavere treningsavgift og dermed økt rekruttering på høstens akademi!