Borteseier igjen for J17

Postet av Sven Gøran Bråthen den 27. Mai 2022

Hønefoss BK - Hallingdal FK 1-3

kampfakta

Hønefoss BK - Hallingdal FK 1-3 (1-1)

Mål for HFK

1-1 Ingeborg, gjennomspill fra Linn

1-2 Vilja på herlig ettertrykk etter corner

1-3 Filippa på flott assist fra Vilja

Torsdag 26.5. tok HFKs J17 lag turen ned til naboen Hønefoss. Her møtte vi det de kalte breddelaget sitt, de hadde bare 8 stk fra interkretslaget så det stemmer bra. Men det var bra de stilte opp med såpass ettersom vi skal ha motstand for å utvikle oss.

Kampen starter med spill som bølger fram og tilbake mellom 16 meterne uten at det blir noe særlig med sjanser. Vi kommer til noen gode innlegg fra Linn på høgre kant som vi kanskje kunne utnyttet bedre, men i det 26. spilleminutt kommer det første målet. Vi får straffe i mot og den plasseres helt oppe i krysset. Da våknet HFK ordentlig. I det 30. minutt spilles en lang ball fra Linn som ender opp hos Ingeborg som løper fra forsvaret og putter 1-1. Like etter kommer Ingeborg alene igjen, men blir nok litt stresset og skyter tidlig. Ballen treffer innsiden av stolpen og spretter ut igjen på banen...I fra målet til Ingeborg og fram til det 30. minutt av andre omgang er ikke vår keeper borti ballen. Altså dominerer vi stort i denne perioden. Vi har mange flotte angrep og nesten gjennombrudd etter flott spill både ved Frida og Mari. Masse innlegg og alle (vet ikke hvor mange) cornerne til Sara resulterer i trøbbel for HBK. Det som ofte har skjedd for oss holder da på å skje igjen...Plutselig gir vi bort litt initiativ og på ett lite minutt har HBK 2 farligheter der heldigvis vår keeper ikke sovnet. Ingrid rydder flott opp begge gangene. Men endelig scorer altså Vilja på ettertrykk etter en av Saras cornere. og rett etterpå kipper Vilja også gjennom debutant og 2008 jenta fra Hemsedal, og Filippa scorer enkelt og sikkert.

Dermed ente vår andre kamp også med en litt nervøs seier etter å faktisk ha dominert sjansestatistikk og spill ganske kraftig.

Dagens halling Må være Hanne som endelig var tilbake, og viste veldig oppløftende stopperspill. Men alle leverte godt ut fra sine forutsetninger og heldigvis teller innsats og antall meter i fotball.

Nå er det 3.div kamp mandag kveld før det er J17 neste lørdag på Gol. Møt opp og støtt disse herlige jentene!!