MYE BRA, MEN TAP BORTE MOT KORSVOLL

FORSINKET REFERAT

MYE BRA, MEN TAP BORTE MOT KORSVOLL

Korsvoll – HFK (1-0) 4-0

Korsvoll:14 min 1-0 Andreas Storsveen Moen, 72 min 2-0 Torbjørn Melhuus, 89 min 3-0 Trym Torbjørnsen og 90 min 4-0 Moen

HFK:

Korsvoll:

HFK:

Rødt kort: 59 min Chris Magnetun

Tilskuere: 70.

Dommer: Kim Thomas Klevengen, Nesodden IF, Ad 1 Tomaz Napeieraiczyk Kjelsås IL Og AD 2 Satha Sritharan Oppsal. En av de bedre trioene i år.

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Linus Hedlund (MS) Fredrik Garnås og Sondre Hole Dokken(kap) (VB) Chris Magnetun (Def MB) Kyrre Sataøen og Simen Renslo (Off MB). Kjetil Lien(Paul Brevig 80 min), Jonas Bergane( Anders Mastrup 84 min) og Ahmed Ahmed(Christian Nesselqvist 46 min)(Spiss) Alfred Scriven Reserver: Mikkel Storeskar og Tord Magnus Fagermo.

HFK var fullt på høyde med lederlaget Korsvoll gjennom store deler av kampen. En utvisning ødela kanskje muligheten for poeng.

Kampen var forholdsvis jevn innledningsvis. Men Korsvoll scorer dessverre på deres første sjanse etter 14 minutter. Det var et hurtig angrep, men det luktet litt offside. Med 1-0 ledelse tror de fleste at Korsvoll skal ta tak i kampen, men det skjer ikke. I det 18 minutt er HFK nærme på et flott slått frispark av Simen Renslo som ender opp hos Kjetil Lien forholdsvis alene på bakre stolpe. Men fra 7 meters hold skyter han i nettveggen. HFK skaper deretter en del halvfarligheter på cornere, men målet uteblir. I det 23 minutt kommer Korsvoll på en kontring, men Jarle Stanes redder flott. I det 31 min header Jonas Bergane like utenfor etter en corner. I det 33 minutt er det Korsvoll som er på ferde, men heldigvis for HFK går avslutningen utenfor. Rett før pause er korsvoll nærme å øke til 2-0 etter en corner, men headingen går utenfor. Lagene går til pause på stillingen 1-0 til Korsvoll. Korsvoll var et lite hakk bedre, men HFK hang veldig godt med.

Andre omgang åpner HFK meget bra og presser Korsvoll bakover. De første 15 minutt er vi stort sett på Korsvoll sin banehalvdel og er rett ved gode sjanser ved flere anledninger. Men i det 58 minutt blir HFK redusert til 10 mann da Chris Magnetun får et korrekt rødt kort etter en krangel ved sidelinjen ved en kastsituasjon. Det gjorde selvfølgelig situasjonen mye verre, men HFK fightet heroisk med 10 mann på bortebane mot lederlaget i divisjonen. HFK vær nærme, mens Korsvoll var gode på overgangene. Det var på en kontring at avgjørelsen falt i det 67 minutt. På 0-2 ble det vanskelig selv om vi hadde en par muligheter på slutten. Korsvoll tok veldig over på slutten og scoret to på overtid så sluttresultatet ble hele 4-0. Det var fortjent at Korsvoll tilslutt vant men sifrene var langt i overkant. I tillegg hadde det vært spennende å se hvis vi hadde fått fullført med 11 mann.

Best på HFK var Simen Renslo og Linus Hedlund