TREDJE STRAKE FOR HFK

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 13. Jun 2015

TREDJE STRAKE FOR HFK

HFK-Oldenborg(3-0) 3-0

HFK: 7 min 1-0 Kyrre Sataøen (Markus Thorberg), 14 min 2-0 Kjetil Lien (Chris Magnetun) og 46 min 3-0 Sondre Dokken (Simen Renslo)

Old:

HFK:18 min Stian Bråten, 22 min Jonas Bergane, 57 min Kjetil Lien, 66 min Sondre H Dokken, 67 min Simen Renslo

Old: 53 min Liridon Veljia, 68 min Kjetil Astrup og 90 min Lars Eide

Rødt kort: 85 min Sondre Dokken

Tilskuere: 60. På Geilo

Dommer: Nils Arne Solberg, Slidre/Røn, Ad 1 Hans Egil Drolsum Vikersund og Ad 2 Ole Jonny Ulleberg Skrim. Litt vel glad i kortstokken i en rolig og lettdømt kamp.

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Linus Hedlund (MS) sondre Dokken (kap) og Jesper Taaje (VB) Chris Magnetun (Def MB) Kyrre Sataøen og Simen Renslo (Off MB). Kjetil Lien, Markus Thorberg og Jonas Bergane (Spiss) Stian Bråten (Alfred Scriven 70 min) Reserver: Ahmed Ahmed, August Fosse, Anders Mastrup, Abdirizak Isak,

HFK tok en viktig og meget fortjent seier hjemme på Geilo mot Oldenborg. Geilo er en lykkebane for oss!! Vi har den siste tiden fått til mer stabile økter og mindre utskiftninger på laget. Det har ført til bedre resultater og spill. Det var ikke vår beste kamp mot Oldenborg, men vi ble sjeldent truet av et fintspillende Oldenborg lag og holdt nullen. Tre nye poeng er også viktig og vi biter oss fast midt på tabellen.

På et vindfullt Geilo stadion tok HFK tak i kampen fra start. Men Oldenborg var gode til å holde på ballen og spilte tidvis meget bra fotball. Men de manglet fremdrift til å true oss io særlig stor grad. HFK tok ledelsen allerede etter 7 minutter ved Kyrre Sataøen. Etter at Markus Thorberg hatt brutt nesten igjennom og skutt, endte ballen opp hos Sataøen som dro seg forbi en mann før han fyrte av et godt skudd som Oldenborg sin keeper bare greide å videreføre opp i krysset og 1-0 til HFK. Kampen var forholdsvis jevnspilt, men HFK virket mer gjennombruddshissig og farlige. 2-0 kom i det 14 minutt etter godt spill. HFK innvolverte mange spillere med hurtig et touch spill før Magnetun fikk ballen på kanten. Han dro seg forbi backen og la flott inn på bakre der Kjetil Lien hadde en lett jobb med å bredside ballen i mål. Like etter kunne HFK økt til 3-0, Stian Bråten vant ballen høyt i banen før ballen endte opp hos Thorberg som skjøt over fra god posisjon. I det 33 minutt er Bråten nærme, men keeperen får slått til corner. I det 46 minutt øker HFK til 3-0. Renslo fyrer av på et frispark fra 25 meter, keeperen gir retur og der dukker Dokken opp og 3-0. Det blir også pause resultatet.

I andre omgang åpner HFK bra uten å skape de helt store sjansene. Nærmest var Oldenborg i det 20 minutt på et legg som falt opp tverrliggeren. I det 23 minutt burde HFK ha punktert kampen helt, Magnetun kjører kjapt oppover vår venstreside og slår fri Simen Renslo som ikke er helt heldig med touchet og roter bort en sjanse alene med keeper. I det 30 minutt får HFK frispark på 18 meter og det tar Renslo kjapt, han slår til Jonas Bergane som kommer alene med keeper. Men han også får et dårlig touch og skuddet avverger Oldenborg keeperen mesterlig. I det 35 minutt er det Thorberg som spiller fri Magnetun på venstreside, men Oldenborg keeperen redder nok engang. I det 37 minutt blir Sondre Dokken utvist på noe som for oss ser ut som en grei takling, men selv med en mann mindre på banen ror HFK seieren greit i land.

Det ble en fortjent 3-0 seier, best på HFK var Dokken og Taaje

Neste kamp nå er hjemme mot Frigg lørdag kl. 1600 på Gol.