Stortap mot Øvrevoll/Hosle 2 for HFK-damene

Mål HFK: Marte Botten 2min

Cornere: HFK 2, ØHIL 4

Kort 2 gule til ØHIL 2

Dommer: Samir Taghizadeh (Tveita IL) ,Ass.dommer 1: Shadi Mahmoud Alzaghari (Vålerenga Fotball) , Ass.dommer 2: Kaisa Filtvedt (Fana Fotball)

Startoppstilling; KEP Lillian Holden, HB Katrine E Mikkelsen, MS Camilla Livgård Jensen, Svanhild Marie Stave, VB Sigrid Kvåle Myksvoll, Def MB Marthe Botten, Ingvild Kvåle Myksvoll, Off MB Åsne Børtnes, Emilia Tyribaken, Frida Strendo Spiss, Cheyenne Gonzales

Reserver; Ida Livgård Jensen, Kristine Bekkestad, Vilde Thorberg, Ida Marie Pretorius, Malin Mikkelsplass Green

Øvrevoll/Hosle er en klubb som har store ambisjoner i damefotballen i Norge. Klubben satser på opprykk fra 1 divisjon til toppserien i år og er ubeseira der. ØHIL 2 hadde tapt de 2 første kampene i årets andre divisjon mot Kolbotn 2 og LSK 2. Derfor mønstret det et veldig godt lag mot Hallingene denne søndagen i Bærum med mange spillere med 1 divisjons erfaring i håp om å snu trenden.

Det var HFK som kom best i gang, og Marte Botten scora på et langskudd som en ellers bunnsolid keeper slepper litt lett mellom fingrene. I neste øyeblikk er HFK nære på igjen når Cheyenne Gonzales kommer alene med keeper, men skuddet går rett på keeper denne gangen. Så skjer det mye på motsatt banehalvdel. ØHIL får litt enkelt score ikke mindre enn 3 ganger då vi glipper i markering og ikke klarer å følge de gode løpene til et meget aggressivt ØHIL. Så på 3-1 til ØHIL får HFK et par fine sjanser nok en gang, men også nå blir våre avslutninger litt for svake. Så venter noen «svarte» minutter for HFK først må Åsne Børtnes ut med kneskade etter en smell mot kneet. Så er Sigrid Kvåle Myksvoll uheldig og får en stygg vridning i sitt venstre kne. Som om ikke dette var nok så må Cheyenne Gonzales ut med strekk. Dette gjør at det rakner litt for HFK damene. ØHIL fortsett sitt aggressive spill og scorer ikke mindre enn 3 ganger til innen omgangen er over. Stillinga er 6-1 til pause.

Andre omgang starter der den andre slapp med først en ØHIL scoring og så må også Frida Strendo byttes ut med strekkskade. Vi får nå en veldig vanskelig resterende andre omgang der ØHIL sine gode første lagspillere får styre spillet og vi må løpe mye imellom. Det er unntaksvis vi klarer å flytte opp spillet og komme oss til noen halvsjanser. Kampen ender hele 12-1 til ØHIL som ifølge trenerne der spiller en av sine beste kamper på veldig veldig lenge.

Dette var en kamp der vi fikk kjenne på hva vi kan forvente oss i enkelte kamper på bortebane mot " 2:de" laga i serien. ØHIL var best på det meste i dag. 12-1 var dog i overkant mye. Vi glapp i markeringene i boksen, noe vi ellers sjelden gjør og det var vanskelig å følgje løpene til ØHIL på vår tredje del. ØHIL sine 1 div spillere var gode og styrte det meste i dag. Våre skader preger og kampen mye i dag. Dagens beste Halling var keeper Lillian Holden som hadde mye å gjøre denne dagen. Nå må vi ta nye tak og jobbe godt inn mot kampen mot Lunner neste helg heime på Hallingmo. Lunner spilte uavgjort i sin første kamp i serien mot LSK 2.ng å ta med seg vidare i serien.

Vi sliter med småskader om dagen og lider endel av dette mot så gode lag som i dag. Dessverre måtte Sigrid og Åsne ut med kneskade i dag og Cheye og Frida med strekk. Dette preget og kampen mye. Vi håper at de er raskt tilbake for oss. Nå lader vi om og satser på revansje mot Lunner heime på Hallingmo neste søndag.

Ref: Henrik Johansson Thorset