Seier mot tabellnaboen og opprykkskandidat Modum FK!

Postet av Hallingdal kvinner senior A den 16. Sep 2016

Seier mot tabellnaboen og opprykkskandidat Modum FK!

14/9 Modum FK-Hallingdal FK

MÅL HFK: Sunneiv Syversrud 3, Cheyenne Gonzales 2

Corner HFK (6), MFK (1)

Kort 0

Dagens dommer: Thomas Sjelle Slemmestad IL (grei dømming)

Startoppstilling; MV Ida Berg, HB Helene Magnetun, MS Camilla Livgård Jensen, MS Ida Marie Pretorius, VB Åsne Børtnes, DM Marte Botten, Ingvild Kvåle Myksvoll, OFFM Frida Strendo, Sunneiv Syvers Rud, Anja Flæthe, Spiss Cheyenne Gonzales

Innbyttere; Vilde Thorberg(70 min), Inga Køso(23 min), Connie Skredderberget(26 min) Sunniva Bekkevold(30 min)

Det var mye spenning knytta til dagens viktige kamp mellom opprykkskandidatene Hallingdal FK og Modum FK. Lagene ligger som nummer 2 og 3 på tabellen, bak allerede opprykksklare Hønefoss BK. Vårens oppgjør endte 6-5 i favør Hallingdal. I vårens oppgjør var Hallingdal det klart førende laget og Modum satset på lange baller opp mot jagende spisser. Modum gjorde den gangen en formidabel opphenting på sluttet av kampen i det som så ut som en klar seier til HFK.

I kveldens kamp var det derimot ingen tvil, HFK var best i alt. Kampen er snaut 7 minutter gammal når Cheyenne Gonzales kan sette 1-0 utakbart til side for Modum keeper flott assistert av Sunneiv Syversrud. HFK styrer omgangen helt og fullt og skaper flere gode sjanser innledningsvis. Og blant anna Åsne Børtnes, Syversrud og målscorer Gonzales er nær scoring flere ganger. I det 31 spilleminuttet så finner Vilde Thorberg vår notoriske målscorer Syversrud med en pasning sentralt i banen. Syversrud fyrer av et skudd som ikke ser alt for vanskelig ut, men det er godt nok til å lure Modum keeperen og HFK leder 2-0. Frem mot pause så prøver seg både Botten og Flæthe med noen langskudd uten at de klarer og lurer en god Modum keeper. Lagene går til pause på stillinga 0-2 i favør Hallingdamene.

I pausen så er HFK-laget fortsatt veldig friske og har stor tru på at det løsner skikkelig i andre omgang. Nå får HFK-damene virkelig vist at de er i storslag om dagen. Allerede i det første spilleminuttet av omgangen så klinker Syversrud til på nytt. Denne gangen går skuddet i stanga og ut. I neste angrep er det debutant Sunniva Bekkevold som presenterer seg med et skudd som keeper så vidt redder ut til corner. Nå har HFK-damene en virkelig god periode. De vinner alt av dueller, og Modum kommer ikke til en eneste sjanse i andre omgang. I neste øyeblikk kommer Helene Magnetun alene med keeper som redder mesterlig. Det drøyer til det 75 minuttet før første scoring i andre omgangen kommer og nok en gang er det Syversrud som scorer. Denne gangen på et fantastisk langskudd. Det skjer etter at HFK har rullet et flott angrepp med spill på 1-2 touch mellom 7-8 spillere. De to neste scoringene er også av det vakre slaget. 0-4 kommer etter at Gonzalez mottar en stikker fra Ingvild Kvåle Myksvoll som hun kontant skyter tett opp i venstre kryss. Da har vi spilt 86 minutt av kampen. Men damene vil mer. I det 90 minutt får HFK-damene sin 6 corner og endelig sitter den også på corner. Camilla Livgård Jensen slår corneren perfekt inn i feltet og der står Syversrud helt umarkert og kan på hodet plassere den på mesterlig i nettveggen bak Modum keeperen. Kampen ender med 0-5 seier til HFK damene noe som må sies er fullt fortjent.

HFK-damene befester dermed sin posisjon på tabellen og ligger fortsatt på opprykksplass med 7 kamper igjen å spille. Dagens beste på et meget godt HFK lag er Helene Magnetun som mottar DBC sin bestemann pris. Neste kamp for damene er førstkommende søndag borte mot Snøgg 2 i Notodden.

Ref: Henrik Johansson Thorset

Lagmoralen er høg i HFK-laget!