Første kamp i NM-kvalik for juniorjentene endte med storseier!

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 29. Jan 2018

Eiker / Kvikk – HFK ( 0-3 ) 0-11
Målscorere : Kristine 4, Nora 3, Frida 2, Emilia 1, Åsne 1
Lagoppstilling : (K) Ida Brenna (HB) Kristine Bekkestad (MS) Svanhild Stave og Kaja B. Ness (VB) Åsne Børtnes (Elin Ulsaker 45 min). (DEF MB) Vilde Thorberg ( Marte Storebråten 45 min ) og Ida L. Jensen (OFF MB) Sunniva Bekkevold ( Jenny Strandheim 45 min), Emilia S. Tyribakken, Frida Strendo (kap). (SPISS) Nora E. Blakkestad.

HFK-jentene har ambisjoner om å bite ifra seg også i junior-NM denne sesongen og dro av gårde med et sterkt lag til Vestfossen for å møte Eiker / Kvikk.
Starten av kampen bar preg av at det var første gangen ute og på stor bane. Mye feilpasninger og veldig trangt HFK-spill det første kvarteret.

Etter det tar HFK mer og mer over og får spillet til å gli som vi hadde pratet om på forhånd.
3-0 ledelsen til pause kunne vært større men Eiker / Kvikk hang fortsatt delvis med.
I 2. omgang øker HFK tempoet enda litt mer og Eiker / Kvikk går delvis i oppløsning utover i
omgangen.

Det ender med 11 mål, men kunne fort ha vært mange flere.
HFK triller ball over hele banen og hele laget viser stor vilje til å løpe og ønske å ha ballen.
Før kampen pratet vi om at vi skulle ha en smal off midtbanetreer som skulle gi plass til backene.
Dette ble løst ekstremt bra. Når backene scorer 5 mål så har de vært flinke til å fylle opp.
Vi ønsket også å spille oss ut bakfra ved å bruke keeper aktivt til å vende spill. Der viste Ida seg trygg og god med ballen i beina og fordelte pasninger sikkert og godt.

En god første kamp mot ikke altfor god motstand.

Ref: Helge Jensen.