Camp Uvdal - Fotballskole - Juli 2017

Postet av Hallingdal kvinner senior A den 22. Jun 2017

CAMP UVDAL - FOTBALLSKOLE – JULI 2017

Camp Uvdal inviterer til fotballskole i samarbeid med Uvdal IL Fotballgruppa. Hovedinstruktør er Michael O’Neill, som vokste opp i Manchester og som nå jobber som trener i USA. Han har vært aktiv både som spiller og trener i en årrekke, og har vært engasjert som trener i England, USA og Spania.

INNHOLD
I tillegg til trening på fotballtekniske ferdigheter legges det stor vekt på lek og moro, samt spennende og lærerike aktiviteter som utfordrer både enkeltindividet og gruppa. Alt i trygge rammer der det er rom for å sette egne grenser, og der innsatsen belønnes etter engasjement heller enn ferdigheter. Å være en god lagspiller krever både tekniske og sosiale ferdigheter, og laget styrkes når samholdet er bra.

“I definitely agree with the camps being tons of fun and packed full of play that helps them learn and 'discover' learning. My coaching is all about them expressing themselves and being free to fail while they learn with guidance from me rather than being 'drilled to learn' by me.” (Michael O’Neill)

ALDER
11 – 14 år (jenter og gutter)
Treningen legges opp med tanke på denne målgruppen, og deltagerne vil bli delt inn i undergrupper. Det er fullt mulig å forespørre selv om du er yngre eller eldre enn nevnte alderstrinn.

TIDSPUNKT
Mandag 2 – fredag 7 juli (uke 27)
Mandag 9 – fredag 14 juli (uke 28)

Hver dag fra kl 9:00 – 15:00

Hvis du ønsker fotballskole med overnatting er du hjertelig velkommen til å komme søndag ettermiddag/kveld. Da får du god tid til å installere deg og vi starter opp med bålkos søndag kveld med prat, lek og aktiviteter for å bli kjent før fotballskolen starter opp.

STED
Siden det vil være byggeaktivitet ved idrettsparken på Rødberg kjører vi fotballeirene i år med utgangspunkt i fotballbanen på Bakkeøya, gymsalen på Uvdal skole og området rundt Camp Uvdal.

PRIS - MED ELLER UTEN OVERNATTING
Kr 1.500 pr deltager – grunnpakka; inkluderer lunsj alle dager, instruktører, utstyr mm
Kr 3.000 pr deltager – inkluderer i tillegg til grunnpakka overnatting, frokost, middag og sosiale sammenkomster og aktiviteter på ettermiddag og kveldstid.

INSTRUKTØR(ER)
Vår hovedinstruktør heter Michael O’Neill og undervisningen vil foregå på engelsk. Det vil imidlertid være med en eller flere medinstruktører som snakker norsk så språk vil ikke bli et problem.

Dette er hva Michael forteller om seg selv:
“I currently live in New York City, working in a US Soccer Development Academy, but I am from Manchester, England. I have 5 brothers and 1 sister so we all grew up playing soccer. I played for England School Boys and was the captain when I was 17. I then went and played semi-professionally from 18 onwards before I had a couple of injuries and moved to America to coach when I was nearly 21. I have coached across the country with some spells coaching and playing back in England.

In the last 10 years or so I think I have amassed about 7,000 hours of coaching which includes everything from 2 and 3 year olds to 17 year old, from players who have never played before to players who play for the US Youth National teams and Premier League academies.

In terms of qualifications I have a UEFA B License, NSCAA Advanced National, and the USSF B License as well as currently working towards a Psychology Degree.

HUSK Å TA MED:
Treningstøy, leggskinn og vannflaske. Klær etter vær, men husk klesskifte i tilfelle regn.

For deltagere som ønsker overnatting:
Sovepose eller sengetøy (det er dyner og puter på hyttene)
Varmt tøy til bålkos
Lommepenger (er en liten kiosk på stedet)
Vaskepose (vi tar ansvar for vasking og tørking av treningstøy men kun hvis levert i merket vaskepose)

BALL OG DIPLOM
Hver deltager får utlevert en ball som de vil bruke under hele oppholdet. De får også en t-skjorte til bruk i «World Cup» samlingene. Siste dag blir det en samling med oppsummering og overlevering av diplom.

PÅMELDING
Send navn, adresse, fødselsår, mobiltelefon til både deltager og foresatte, hvilken leir påmeldingen gjelder (ukenummer) samt klubbtilhørighet til aud@campuvdal.com

Bekreftelse sendes pr epost, og anses som godkjent når betaling er mottatt.

Vi tar imot påmelding fortløpende. Siste påmeldingsfrist: søndag 25. juni

PS! Det er begrenset antall plasser, så her gjelder førstemann-til-mølla prinsippet.

Michael O’Neills DAGSPROGRAM:

9:00-9:20 Arrival games. The players will just play small sided games to get them straight into the rhythm of a game

9:20-9:40 Ball based warm-up and footskill development

9:40-10:30 Theme of the day (Monday - 1v1 Dribbling, Tuesday - Team Possession, Wednesday - Finishing, Thursday - Defending, Friday - Players' choice)

10:30-10:45 Break

10:45-11:15 Small Sided World Cup

11:15-11:30 Player of the Day Challenges

11:30-13:00 Lunch and Break

13:00-14:00 Freestyling skills & Street Soccer (Mon, Wed, Fri)

13:00-14:00 Video Session (Tues & Thurs)

14:00-15:00 Full sided Games