Damene vant generalprøven!

Postet av Hallingdal kvinner senior A den 7. Apr 2016

5/4 Hallingdal FK damer – Valdres damer 5-4(4-1)

Mål HFK: Linnea Johansson Thorset 2, Andrea Wall-Andersen, Cheyenne Gonzalez, Sunneiv Syversrud

Corner HFK (5), Valdres (2)

Kort HFK Camilla Livgård Jensen, Valdres nr 10
Dommer: Eivind Vestenfor(bra dømming:-)

Startoppstilling; MV Vilde Granberg VB Tonje Hagen, MS Camilla Livgård Jensen, Ida Marie Pretorius, HB Hanne Vedvik, Def MB Sunneiv Syversrud, Marte Botten, Off. MB, Frida Strendo, Linnea Johansson Thorset, Ingvild Kvåle Myksvoll Spiss Cheyenne Gonzalez

Reserver: Inga Køso, Andrea Wall-Andersen, Tonje Intelhus, Vilde Thorberg, Anja Flæte

Når lagene møttes i februar i fjor var det Valdres som trakk det lengste strået og vant hele 7-2. Valdres damer har et lag ikke helt ulikt HFK som består av unge juniorspillere og et par rutinerte spillere. Valdres spiller i 3 div i indre Østland krets. Dette er derfor en fin referanse for HFK i generalprøven. HFK damene hadde som mål å ha god balanse i laget, opprettholde struktur og være bevisste og litt kyniske i offensivt og defensivt press denne kampen. Dette fungerte meget godt i første omgangen, men glapp en del første halvdel av andre omgangen.

HFK starter kampen bra og produserer flere gode sjanser innledningsvis og etter 5 minutter skyter Camilla Livgård Jensen i tverrliggeren fra 16 meter. HFK jobber godt i press på Valdres sin banehalvdel og Linnea Johansson Thorset kan sette både 1-0 og 2-0 i det 12 og 15 spille minutt. HKF fortsett det gode spillet og det gir på nytt uttelling når Andrea Wall-Andresen flott plasserer ballen til side for en meget god Valdres keeper, etter bra forarbeid av bla Frida Strendo til 3-0 for HFK ca 25 minutter ut i omgangen. Valdres kommer så på et relativt sjeldent besøk på HFK sin halvdel og når vi glipper litt i press og kommunikasjon så reduserer Valdres til 3-1. HFK fortsett sitt gode spill og ny scoring kommer etter et innlegg mot bakre stolpe som Cheyenne Gonzalez møter til 4-1. Så blir Gonzalez tatt hardt inne i Valdres sin 16 meter dette fører til gult kort og straffe til vertene. Den ellers sikre straffeskytteren Sunneiv Syversrud får denne gangen se seg slått av Valdres keeperen som på godt vis kan ta et relativt bra plassert skudd. Stillingen til pause er 4-1 med et klart overtak til HFK damene.

Andre omgangen starter med et mye kvikkere Valdres lag. De står høgere og stresser HFK damene mer. HFK på sin side klarer ikke å opprettholde balansen i laget, pasningene går litt for seint og bevegelse er litt for få. Det tar ca. 10 minutt av andre omgangen så scorer Valdres på et langskudd. Rett etter det så kommer seg den gode Valdresspissen fri på høgre kant og kaptein Jensen er uheldig og feller valdresspilleren i egen 16 meter hvorpå Valdres får straffe og Jensen får gult kort. Den påfølgende straffen plasseres sikkert bak Vilde Granberg i HFK målet til 4-3. Kampen er på dette tidspunktet mye jevnere og det er en del halvsjanser til begge lag. Det nok en gang Valdres som litt heldig scorer litt enkelt etter et brudd på midtbanen. På stillinga 4-4 så hever seg HFK damene et hakk igjen. De siste 10 minuttene så kjører HFK kampen og er nær scoring flere ganger. Det blir fjorårets toppscorer Syversrud som setter punktum for kampen med et raid i det 82 minutt når hun drar seg forbi 3-4 spillere og plasserer ballen til siden for keeper til 5-4 seier til HFK damene.

Dette var en nyttig gjennomføring for HFK damene hvor vi fikk «øvd» på tinga vi på forhand hadde avtalt. Valdres FK er klare for revansje og vil gjerne møte oss til sommeren hvilket kan bli en fin oppkjøring til bla Norway cup. Mange av spillerne leverte en god første omgang og som lag oppnår vi stort sett det vi ønsker å få til. Nå venter Holmestrand/Re i serieåpninga heime på Hallingmo den 16/4.