ÅRETS KÅRINGER I HFK 2015

Postet av Hallingdal menn senior A den 15. Nov 2015

Det ble en flott fotballfest med nærmere 150 gjester på PERS fredag 6 november. Vi hadde en rekke markeringer av personer som har bidratt for HFK inneværende sesong. Vi er veldig glad i de som bidrar, men ønsker noen flere. Vi hadde også en markering forat Jørund Brekke dessverre gir seg etter tre år som trener i klubben på junior og B lag i tillegg til flere år i kulissene for Hallinglagene. Jonas Rodegård gir seg dessverre også som trener etter to år som junior og B trener, men vi regner med ham videre som spiller. Vi markerte også at Fredrik Bjørnsen Garnås som gir seg etter 10 år i klubben, men innerst inne håper og tror vi at han blir å se på banen også i 2016. En markering ble gjort og drakten hans nr 5 er fredet for bruk på herresiden i HFK.

KLUBBENS PRIS ÅRETS MEDSPILLER

Dette er den viktigste prisen i klubben, derfor er det med stolthet at den gikk til to fantastiske typer og spillere som begge er kapteiner på sine respektive lag. Disse to betyr mye for klubben på og utenfor banen.

ÅRETS MEDSPILLER MENN 2015: Sondre Hole Dokken

ÅRETS MEDSPILLER KVINNER 2015:Camilla Livgård Jensen.

NORWAY CUP

Det ble en liten markering av laget som kom på en meget sterk andreplass i Norway Cup. Kampen ble meget jevn og spilt foran mellom 1500-2000 tilskuere på Ekebergs hovedarena. Kampen endte dessverre med tap etter straffesparkkonkurranse. Spillere, trenere og ledere ble hedret med innrammet lagbilde fra finaledagen og stående applaus fra salen.

A-LAG

2015 var HFK sin beste sesong noensinne. NM første runde tap 1-4 etter at vi gav OBOS ligalaget HBK hard kamp. Vi slo ut sterke lag som Jevnaker og Modum ut av kvaliken. I serien kom vi på øvre halvdel med en flott 7 plass.

ÅRETS HFK SPILLER 2015: Denne prisen går til den spilleren som har flest poeng på

Jansen’s børs igjennom hele sesongen.

1. Simen Andreas Renslo 170 (25 kamper)

2. Jarle Stanes 163 (24)

3. Markus Thorberg 153,25(22)

ÅRETS BESTE HFK SPILLER 2015: Denne prisen går til den spilleren som har høyst snitt på Jansen’s børs , en tilleggskriterie er at vedkomne må ha spilt minimum 2/3(16) av kampene

1. Markus Thorberg 6,97

2. Simen Andreas Renslo 6,8

3. Jarle Stanes 6,79

SPILLERENS VALG 201: Denne prisen er stemt frem av spillerne selv.

1. Simen Andreas Renslo 11 stemmer
  2. Jesper Taaje 3 stemmer

2. Markus Thorberg 3 stemmer

HFK-A TOPPSCORER 2015: Toppscorer i seriespillet 3. divisjon

1. Kjetil Lien 7 mål
  2. Kyrre Lerøy Sataøen 6 mål

3. Markus Thorberg 5 mål

HFK-A ASS KONGEN 2015: Flest målgivende i seriespillet.

1. Markus Thorberg 11 assist

2. Simen Andreas Renslo 8

3. Kyrre Sataøen, Jesper Taaje og Fredrik Garnås 3

ÅRETS KOMET HFK A 2015: Prisen er stemt fra spillerne selv.

1. Alfred Scriven
  2. Tobias Grangård
  3. Anders Mastrup

ÅRETS RÅTASS: Ingen pris å strebe etter.

1. Fredrik Garnås
  2. Jesper Taaje
  3. Sondre Hole Dokken

JUNIOR

Kun for de som spiller for juniorlaget i serien. NM og Norway cup blir holdt utenom.

ÅRETS SPILLER HFK JR 2015:Denne prisen ble stemt frem av spillerne som holdt junioralder i 2015

1.Jan Åge Hermudsgård 6 stemmer

2. Abdirizak Isak 4

3. Steffen Haugstad og Birk Bjerkreim 3 hver.

TOPPSCORER JUNIOR:1.Alfred Scriven 9 mål

2. Birk Stian Bjerkreim 4

2. Ahmed Ahmed 4

GEILO/HFK 2 5 divisjon

Etter en noe svak vårsesong, klatret b laget til 4 plass etter en høst med kun et tap som kom borte mot Drafn. Selv om våren ikke gav så mange poeng, spilte de tidvis meget bra fotball.

ÅRETS SPILLER 5 DIV GEILO/HFK: Stemt frem av spillerne selv

1. Anders Mastrup 8 stemmer