UFORTJENT CUPTAP MOT GJØVIK LYN

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 1. Jun 2015

G/L - HFK (1-1) 3-1

G/L:27 min Jesper Sydbøge, 84 min Sydbøge og 92 min Andreas Kleppe

HFK: 45 min Jonas Bergane(August Fosse corner)

G/L:16 min Mohamed Abdullahi, 42 min Gard Simenstad, 86 min Anders Mendoza Sveinhaug og 90 min Mathias Svennby.

HFK:

Tilskuere: 40

Dommer: Kim Andre Østhagen Stange FK, Ad 1 Stian Drake og Ad 2Jens Storås Sommer. Dømte en god kamp selv om avgjørelsen om å ikke gi Linus Hedlund straffe tidlig i andre omgang kan diskuteres.

Lagoppstilling: Kjetil Levorsen, (HB) Ahmed Ahmed (MS) Anders Mastrup og Jesper Taaje (kap) (VB) Linus Hedlund (Def MB) Markus Thorberg og August Fosse (Off MB). Chris Magnetun, Jonas Bergane og Kristian Svenkerud (Spiss) Alfred Scriven Reserver: Lasse Fjeldstad 17 min, Abdirrizak Izak 15 min, Adrian Aaserud og Teodor Brekke

Det ble et meget bittert tap for HFK på Gjøvik søndag i junior NM. Det er sjelden vi taper kamper som vi dominerer så totalt. Jeg var kanskje noe urimelig i garderoben etter kampen i min kritikk til spillerne. Men var meget skuffet og jeg håper dette var en følelse vi vil gjøre alt for å unngå for å oppleve igjen. Det kommer mange spennende kamper fremover selv om vi nå er ute av cupen. Kanskje vi får revansje mot Gjøvik Lyn på Norway Cup. HFK gjorde det meste riktig og spilte tidvis bra fotball, men var ikke gode nok i begge ender av banen. Det sier seg selv at det var ekstremt bittert at Gjøvik går opp i en 2-1 ledelse 5 minutter før slutt når det står 8-1 i målsjanser til HFK. En mer gylden mulighet til å gå videre til tredje runde i NM får vi sjelden. Men hvis vi oppsummerer årets NM innsats så skal vi være meget stolte og ønske Gjøvik Lyn lykke til videre. De var tross alt best på det som er viktigst i fotball, nemlig å score mål!!

HFK meget bra og dominerte banespillet kraftig. HFK er nærme etter 2 minutter på en corner. Etter 8 minutt scorer nesten Taaje på en nye corner. HFK trøkker på og er nærme ved flere anledninger uten å lykkes. I det 15 minutt slår Thorberg et perfekt slått frispark som finner Hedlund som stusser ballen bakover fra 10 meters hold. Men dessverre rett i hendene på keeperen. I det 23 minutt tror alle at HFK tar ledelsen ved Taaje som på et nytt godt slått frispark stiger til værs og stanger ballen i mål. Dessverre ble han avvinket for offside, en hårfin en. Gjøvik hadde ingenting, men kommer til en god sjanse etter 27 minutter. Etter litt rot på midten og i forsvaret kommer Gjøvik spissen seg igjennom på høyre siden og dundrer ballen i mål. Flott scoring og 1-0 til Gjøvik. Meget ufortjent men sånn er fotballen. HFK fortsetter å dominere spillet, men kommer ikke til de helt store sjansene før Jonas Bergane header en corner i mål like før pause og 1-1. Noe som også ble pauseresultatet.

I andre omgang er G/L noe mer med, men det er fortsatt HFK som er det beste laget. I det 48 minutt drar Linus Hedlund seg flott igjennom og blir lagt i bakken. «Alle» i hvert fall fra HFK venter bare på at dommeren skal dømme straffe, men han vinker spillet videre. I det 52 minutt er HFK veldig nærme igjen også denne gang på corner. Hedlund header hårfint utenfor. I det 71 minutt har HFK en ny sjanse etter frispark fra Thorberg, men Mastrup greier ikke å få ballen i mål. HFK fortsetter å styre, men greier ikke å få ballen i mål. Derfor er det forferdelig surt når G/L går opp i 2-1 etter 85 minutter, når de får et noe enkelt mål. HFK prøver å satse alt fremover nå, uten å få til de helt store sjansene. Istedenfor er det Gjøvik som skaper de største og øker også til 3-1 på overtid. I det 93 minutt er HFK nærme redusering, men alene igjennom blir Taaje lagt i bakken av keeperen.

Best på HFK var Linus Hedlund, Jesper Taaje, Ahmed Ahmed og Markus Thorberg, som til tross for en tordentale etter kampen ikke spilte en aller verst kamp. Men det er en veldig bitter kamp å tape mot et lag vi bør slå greit.