Temakveld om seksuell trakassering og overgrep i idretten på Gol 23.01

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 15. Jan 2019

Hei!

Buskerud idrettskrets ønsker velkommen til temakveld om seksuell trakassering og overgrep.

Sted: Gol idrettsarena

Tid: onsdag 23. januar kl. 18.00-20.00

Vi ønsker alle at idretten skal være et trygt sted for barn og unge selv om vi er en arena for tette relasjoner og fysisk kontakt. Som resten av samfunnet opplever også vi utfordringer knyttet til mobiltelefonbruk og bildedeling. Vi vil bruke denne kvelden til å se på hvordan vi i idretten kan håndtere og forebygge seksuell trakassering.

Hva er seksuell trakassering og overgrep?

Hva gjør jeg som trener, utøver, styremedlem eller forelder hvis dette skjer i klubben min?

Hva kan jeg gjøre for å forebygge?

Sissel Irene Thon fra Vish-veiledning i seksuell helse, og Mathias Brøndbo Hollås fra politiet skal sammen med oss i Buskerud idrettskrets hjelpe deg å finne svarene. Temakvelden passer for ALLE som på en eller annen måte er involvert i idretten; styremedlemmer, oppmenn, trenere, foreldre, utøvere osv. Aldersgrense 15 år.

Ta kontakt med Ingvild Kvåle Myksvoll hvis du trenger hjelp til påmelding. Frist innen fredag 18:01.