Andre seriekamp for HFK-damene borte mot Fjellhamar endte med poengdeling

Postet av Hallingdal Fotballklubb den 25. Apr 2018

Fjellhamar – HFK ( 2-0 ) 3-3

Målscorere : Marte B, Sunneiv, Emilia
Lagoppstilling : (K) Ida Brenna (HB) Kristine Bekkestad (MS) Svanhild Stave og Camilla L. Jensen (VB) Kaja B. Ness ( Ida L. Jensen 10 min ) (DEF MB) Emilia Tyribakken og Marte Botten (OFF MB) Sunneiv Syversrud, Ingvild K. Myksvoll, Frida Strendo (SPISS) Nora Blakkestad (Jenny Strandheim 30 min ) (Linnea J. Thorset 15 min )

HFK tar tidlig tak i kampen og produserer flere cornere og et par store målsjanser.
I det 20. minutt blir Nora spilt alene igjennom men en god redning av keeper sørger for at står 0-0. Rett etterpå kommer Ingvild til avslutning med et skudd som også blir reddet.
Kalddusjen kommer etter 25 min når Fjellhamar scorer på sin første målsjanse i kampen.
Før HFK har kommet seg etter sjokket så står det 2-0
En preget gjeng går til pause og ligger under 2-0.

I pausen blir laget enige om å heve seg og gjøre ting litt enklere.
Allerede etter 10 min blir Sunneiv felt på ca 20 m og frispark til HFK.
Marte får et kjempetreff og skyter i tverrligger og ned i ryggen på keeper og i mål.
Dette gav HFK en skikkelig vitamininnsprøytning og bare to minutter etterpå er det Sunneiv sin tur. Sunneiv fører ballen på tvers av Fjellhamar sin 16 m og får fyrt av et skudd helt ned ved stolperoten og 2-2. Det går bare nye to minutter før Sunneiv er på farten igjen og avslutter fra skrått hold i tverrligger. Emilia plukker returen, drar seg forbi en spiller og litt ut i banen før hun putter ved lengste stolpe. HFK er i føringen og har brukbar kontroll på kampen etter det.
Kristine kombinerer fint fremover etter 25 min og avslutter over.
Når det er igjen et par minutter får Fjellhamar et billig frispark skrått utenfor HFK sin 16-meter.
Presist slått og et godt løp HFK ikke greier å avverge og Fjellhamar banker ballen kontant i mål.
Bittert å ikke få med seg tre poeng i denne bortekampen men allikevel spillemessig fremgang.

Dagens HFK-spiller ble Sunneiv Syversud men vi må også nevne Ingvild Kvåle Myksvoll, Marthe Botten og Camilla L. Jensen.

Ref: Helge Jensen