STOR OG VIKTIG GAVE TIL HALLINGDAL FOTBALLKLUBB

Postet av Hallingdal menn senior A den 13. Jan 2016

Jeg har den glede i å informere at den meget fotballinteresserte 87 år gamle pensjonisten Ragnhild Ribe bosatt på Nesbyen har gitt en gave på hele 50 000 kr til Hallingdal Fotballklubb. Deler av summen er øremerket HFK sine merutgifter til trening i Valdres hallen. Resten av pengene disponere Sportslig leder Jansen, men pengene skal i all hovedsak brukes på å styrke det sportslige arbeidet i HFK. HFK skal føre regnskap for summen, som Ragnhild får tilsendt.

Dette er en gave som flere hundre spillere i HFK systemet får stor glede av og vi er meget takknemlig for dette bidrag som Ragnhild har kommet med. Det kommer veldig godt med i en tid med økte utgifter til å leie hallen i Valdres. Ragnhild hadde registrert via Hallingdølen, hjemmesiden og Facebook at HFK på grunn av meget vanskelig baneforhold må til Valdres for å trene. Noe som var en av hovedgrunnene til at hun ville komme med dette bidraget.

En annen vektig grunn er og det varmer et HFK hjerte å høre, er det bidraget Ragnhild mener HFK gjør for barn og ungdom i Hallingdal. Ragnhild mener at HFK er en meget sentral aktør i det forebyggende arbeidet i Hallingdal og i en utfordrende tid for mange ungdommer føler hun at HFK kan være en flott og trygt fristed for barn og unge. Hun utfordrer også andre sponsorer og kommunene til å bidra i enda større grad til et arbeid som på sikt kan være samfunnsøkonomisk.

Ragnhild er til tross for sin alder meget opptatt av fotball og har veldig god greie på Strømsgodset og HFK. For min del er det alltid gøy å diskutere fotball med henne og hun er meget oppdatert. Hennes store interesse for Strømsgodset henger nok sammen med Godsets tidligere storspiss Thomas Sørum som er hennes grandnevø. Litt av det samme gjelder i HFK der hennes Grand grand nevø Markus Thorberg og niese Vilde Frances Thorberg spiller.

Hun ønsker vel at Thomas Sørum skal ikle seg HFK drakta, men det blir nok vanskelig. Selv om vi hadde tatt i mot ham med åpne armer.

Ragnhild oppfordrer med et glimt i øynene alle andre minstepensjonister om å gjøre det samme Emoji

Vi tar selvfølgelig i mot alle bidrag og vil bruke alle midler på å skape et trygt og godt utviklingsmiljø i Hallingdal for de som liker å drive med fotball.

Sportslig leder Hallingdal FK

Jansen