HFK TAPTE ÅRETS SISTE HJEMMEKAMP

Postet av Hallingdal menn senior A den 18. Okt 2015

HFK - Korsvoll (0-1) 1-4

HFK:27 min 1-2 Kyrre Sataøen (?)

Korsv: 25 min 0-1 ?, 58 min 0-2 straffe, 71 min 1-3 og 89 min 1-4

HFK:18 min Kyrre Sataøen, 27 min Jonas Bergane og 74 min August Fosse

Korsv:51 min

Tilskuere: 93

Dommer: Ole Jonny Ulleberg, Skrim IL, AD 1 Per Noste HBK og AD 2 Roar Fjedlheim IBK. Greide seg ok i en lett kamp. Kunne gitt et par gule kort ekstra.

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Sondre Dokken (kap) (August Fosse 60 min) (MS) Jesper Taaje og Anders Mastrup (VB) Linus HedlundDef MB) Kyrre Sataøen ((Mikkel Storeskar 74 min) og Simen Renslo (Off MB). Chris Magnetun, Jonas Bergane (Kristian Svenkerud 81 min) og Alfred Scriven (Spiss) Joachim Havikhagen Reserver:Tord Magnus Fagermo, Ahmed Ahmed, Christian Nesselqvist og Anders Golberg

Det ble et steg tilbake i forhold til forrige kamp, vi manglet trøkk og tempo. Men sett ut i fra kampbilde kunne vi fort tatt poeng. Korsvoll som har ligget i teten i hele året var bedre enn oss innenfor begge boksene. I forhold til sjanser og spill var det forholdsvis jevnspilt. Det ble en liten nedtur i årets siste hjemmekamp, nå retter vi fokus mot lørdagens kamp mot Røa. De kan fortsatt rykke opp, men vi har lyst til å ødelegge de sjansene og får en god avslutning på sesongen.

Det var en tam innledning på kampen, Korsvoll benyttet alle muligheter til å dra ned tempoet. Emns vi ikke evnet til å sette trøkket. Ingen sjanser før i det 25 minutt, da Korsvoll tar ledelsen på en kontring. En god cross ble headet inn igjen og Korsvoll spissen header ballen i det tomme buret 0-1. I det 36 minutt har Korsvoll en kjempesjanse etter et flott frispark som Korsvoll kapteinen header i tverrliggeren. HFK våknet litt på slutten igjen og Jonas Bergane dro seg fint forbi et par Korsvoll spillere, før han klinte til fra 16 meter. Men skuddet reddet Korsvoll keeperen mesterlig til corner, som ble til ny corner. Den andre corneren ender opp oss Alfred Scriven som fra 7 meter ikke får skikkelig treff og skuddet sniker seg like utenfor. Store sjanser som dessverre ikke gav uttelling og Krorsvoll går til pause med en noe ufortjent ledelse.

HFK er bedre enn Korsvoll i starten av andre omgang uten å være veldig gode. Men en del cornere er halvfarlige uten at vi får trøkket ballen inn. I det 55 minutt kommer den største sjansen, men Havikhagen header like over fra kort hold. Og like etterpå kontrer Korsvoll seg til en kjempesjanse, før Mastrup lager straffe på returen. Den setter Korsvollspilleren knallhardt i mål og 0-2. Ikke fortjent etter spill og sjanser. Men samtidig så virket det alltid farlig når Korsvoll kom på visit. Minuttet etterpå er kaptein Dokken som har en stor mulighet, men headingen fra 5 meter sniker seg like utenfor på et av mange gode server av Simen Renslo. I det 67 minutt er Havikhagen meget nærmer på et nytt frispark slått av Renslo, men ballen vil ikke inn før i det 69 minutt. Kyrre Sataøen snapper opp ballen på 25 meter og forserer fremover, før han tupper ballen i krysset fra 20 meters hold bak en sjanseløs Korsvoll keeper. Det var et mål etter trenerens hjerte. Dessverre responderte Korsvoll like etterpå og økte til 3-1. Målet kom litt for enkelt, vi er noe urutinerte og mister ballen i gode posisjoner. Noe som Korsvoll utnyttet meget bra i denne kampen. Til tross for sjanser i begge ender, står det seg slik til det 89 minutt da Korsvoll setter spikeren til 1-4.

En fortjent seier til Korsvoll, som var best der det gjaldt mest. HFK viste til tross for at de ikke var på topp i dag at det ikke er langt igjen for å matche lag som Korsvoll. Det gir inspirasjon til vinterens trening, for mange kamper i år har vi manglet det siste for å ta med oss flere poeng. Så med full trøkk og tempo så skal vi i 2016 ta steget opp mot topp 4. Nå er det muligheter til å greie 6 plassen i år, men da bør vi helst ha tre poeng borte mot Røa til lørdag. Det blir en tøff oppgave mot opprykksjagende Røa laget som ikke har tapt siden 6 juni. MEN vi har ingenting å tape, så vi håper å komme med noe mer trøkk enn i går for å gi Røa knallhard kamp om poengene som kan gi dem opprykk!!

De fleste spilte på det jevne i denne kampen. Kyrre Sataøen ble av en jury kåret til HFK sin beste. I tillegg til ham gjør Jonas Bergane en god jobb, spesielt i første omgang.