BITTERT HJEMMETAP MOT HASLE LØREN

H/L:31 min 0-1 Mohamed Hejasi

Gule kort:

HFK:74 min Fredrik Garnås

H/L:80 min Shaker Jaghori?

Rødt kort:

Cornere: (2-4) 8-8

Sjanser: (3-4) 8- 4

Tilskuere: 94

Dommer: Kristoffer Helgerud, Lier, AD 1 Espen Eriksen og AD 2 Geir Forsberg DBK. Til tross for enkelte diskutable situasjoner må vi si at det var en god trio og vi kan dessverre ikke skylde på dommerne ;)

Les mer for kampstats og referat.

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Sondre Dokken(Stian Bråten 14 min) (kap) (MS) Fredrik Garnås og Jesper Taaje(VB) Linus Hedlund (Def MB) Blazej Jankowski og Simen Renslo (Off MB). Christian Nesselqvist (Abdikafi Ahmed 35 min),Markus Thorberg og Jonas Bergane(Pawel Kaczorowski 18 min) (Spiss) Alfred Scriven Reserver: Tobias grangård, Torleif Rullestad (slo dessverre opp en skadet på oppvarmingen) og Ahmed Ahmed.

Til tross for tapet gjennomførte HFK en god kamp. Spesielt andre omgangen dominerte HFK. Men vi var ikke dyktige nok foran mål. Vi skapte flere sjanser og noen til dels store i denne kampen, flere enn vi gjorde i de to foregående kampene vi vant. Men slik er dessverre fotballen, vi manglet dyktigheten i den avgjørende fasen. Hasle Løren var et godt lag og spesielt i første omgang var de godt med og kanskje litt bedre. I andre omgang gikk de tom, men forsvarte seg godt og fikk med seg tre viktige poeng hjem til Oslo.

Vi må nå jobbe hardt denne uken så vi er godt forberedt til møte mot topplaget Ready førstkommende lørdag kl. 1800 på Gressbanen kunstgress ved Holmen

KAMPREFERAT

Kampen åpner forholdsvis jevnt, men det er Hasle Løren som kommer til kampens første sjanse etter 5 minutter. Men Jarle Stanes redder mesterlig. Hasle Lørens gode spiss Mahamed Hejazi er aktivt fremme der gang på gang. I det 11 minutt fyrer samme mann av et ok skudd som Stanes har god kontroll på. Etter en god H/L periode tar HFK gradvis mer over og HFK ruller opp flere gode angrep rundt på kantene. I det 17 minutt er det Thorberg som drar seg fint igjennom på vår venstre side alene mot keeper, men avslutningen fra litt skrått hold får Hasle Løren meget gode keeper avverget med en flott beinparade til corner som ble resultatløs. Like etter kommer HFK nesten til en megasjanse da Alfred Scriven vinner ballen i duell med keeperen rundt 25 meter. Ballen ender opp hos Christian Nesselqvist som ikke får helt oversikt så han kunne forsøkt en lobb. I mange minutter etterpå er keeperen i fokus igjen, denne gang får han med seg ballen utenfor 16 meteren, men ved hjelp av hånden. Her skulle det strengt tatt blitt avblåst for hands. Men trioen fikk ikke helt med seg den dessverre. I det 30 minutt blir Dokken dyttet i ryggen og skulle hatt frispark, men dommeren lot spillet gå videre og H/L kommer til en stor sjanse som Stanes nok engang avverger. I det 32 minutt kommer avgjørelsen. Det var veldig bittert å slippe inn det målet, spesielt siden man først hadde to gode muligheter til å avklare situasjonen. Men tidligere nevnte Hejazi kom seg på skuddhold innenfor 16 meteren og en noe dekket Stanes måtte dessverre gi tapt og 0-1. Etter scoringen legger H/L seg litt mer bakpå og HFK styrer det meste. I det 38 minutt tror alle at utligningen kommer og nærmere er det vanskelig å komme. HFK ruller raskt opp på vår høyre side og slår et perfekt innlegg til Linus Hedlund som kommer på bakre. Han stupheader ballen som stusser ned i bakken og i tverrliggeren og over. Det angrepet og den flotte avslutningen hadde fortjent en bedre skjebne. I det 41 minutt kommer Hasle Løren på en god sjanse etter en kontring, men Stanes har god kontroll. Rett før pause har både H/L og HFK ved Alfred Scriven mulighet til å score men det står seg med 0-1 til pause.

Andreomgang dominerer HFK ganske kraftig mot et lavtliggende og noe slitent H/L. Allerede i det 46 minutt er HFK meget nærme utligning. Etter corner kommer Thorberg i returen og fyrer av et godt skudd men den spenstige H/L keeperen får fistet ballen over. På neste corner header Jesper Taaje, men avslutningen blir reddet på streken. HFK fortsetter å trøkke på men sliter med spillet på siste delen av banen. Selv med til tider stor dominans greier ikke HFK å få ballen i mål. På slutten blir trøkket ekstra stort og i det 82 minutt er Pawel nærme på et skudd fra 14 meter. Minuttet etterpå skyter Thorberg nok engang og nok engang får H/L keeperen avverget så vidt det er. Det vil seg ikke og da Taaje stormer oppover vår høyreside og slår perfekt inn til en umarkert Abdikafi på bakre ser alle ballen i mål. Men Kafi skyter på direkten og treffer dessverre en H/L forsvarer som på streken avverger utligningsmålet med hælen. Selv om det var til kaos i H/L boksen på slutten så ble Kafi sin sjanse kampens siste store mulighet og Hasle Løren fikk med seg tre poeng til Oslo. Vi føler vi burde hatt alle poengene i kampen basert på spill og sjanser, men all ære til H/L som fightet knallhardt. Slik vi ser det blir det mange poeng på Hasle Løren utover høsten.

Best på HFK var Blazej Jankowski og Jesper Taaje. Pawel Kaczorowski hadde også et godt innhopp. Han er i ferd med å finne formen og blir viktig i høst.

Neste kamp nå er borte mot topplaget Ready, det blir selvfølgelig en tøff utfordring. Men laget og spillerne virker i god form om dagen og vi skal ned til Oslo for å kjempe med oss tre poeng hjem til Hallingdal.

Jansen