VIKTIG BORTESEIER FOR HFK

VIKTIG BORTESEIER FOR HFK

Lyn 2 – HFK (0-1) 0-2

Lyn 2:

HFK:45 min 1-0 Alfred Scriven (Fredrik Garnås) og 64 min 2-0 Markus Thorberg(Simen Renslo Corner)

Lyn 2:28 min Eirik Bækkelund

HFK:36 min Kyrre Sataøen, 43 min Simen Renslo og 87 min Alfred Scriven

Tilskuere: 50 og derav 35 fra Hallingdal ;)

Dommer: Espen Ramiro Kallerud, Bækkelagets SK, AD 1 Stian Drake, Nordstrand IF og AD 2 Ali Mohammed Khalig Furuset IF.Lettdømt kamp som de hadde meget god kontroll på.

Lagoppstilling: Jarle Stanes, (HB) Sondre Dokken (kap) (MS) Fredrik Garnås ( Blazej Jankowski 24 min) og Jesper Taaje(VB) Linus Hedlund (Def MB) Kyrre Sataøen(Pawel Kaczorowski 15 min) og Simen Renslo (Off MB). Christian Nesselqvist (Joakim Havikhagen 30 min),Markus Thorberg og Jonas Bergane (Spiss) Alfred Scriven Reserver: Tord Magnus Fagermo og Lasse Fjeldstad.

Veldig sterk og viktig borteseier søndag ettermiddag. HFK vant fortjent mot et langt eldre og sterkere Lyn lag enn de vi slo på Gol. Lyn spilte til tider god teknisk fotball, men manglet gjennombruddskraft. HFK på sin side gjennomførte en god bortekamp, selv om det var mye som kunne blitt gjort bedre.

Med denne seieren lukter vi på topp 5 plassering og det jobber vi for fremover. Vi er 11 poeng fra opprykk og 11 fra nedrykk.

HFK kom godt i gang, jobbet knallhardt i sterk varme og på en forferdelig kunstgressbane. Men fokuset var bra. Allerede etter 4 minutter kommer HFK til en god mulighet. Først blir Markus Thorberg sitt dribleraid stoppet med en felling på Ca 20 meter rett på mål. Frisparket skyter Simen Renslo rett i stanga. Rett etterpå har HFK corner og den får Fredrik Garnås ganske uforstyrret gå opp på. Men headingen går like over. Kampbildet er ganske likt hele tiden. Lyn har ballen mest, men sliter med å skape noe på vår banehalvdel. Vi virker farligere i alle faser av spillet mot dette pentspillende laget. Det skjer ikke mye før Lyn får et frispark i det 43 minutt, det ble et bra skudd som Jarle Stanes gir retur på. Returen blåser Lyn spilleren over fra skrått hold. Like etter er bryter vi Lyn og med 5 mot 2 kjører vi på. Alfred Scriven blir spilt fri av Fredrik Garnås og skyter et skudd som keeperen får fingrene på. Ballen går i mål, men den er hårfin. En Lyn spiller rekker tilbake og kliner ballen utover, men da har Ad markert for scoring. Til tross for noen protester blir målet stående og HFK tar en fortjent 1-0 ledelse til pause.

Kampbildet er likt i andre omgangen. HFK øker til 2-0 etter en flott corner av Simen Renslo som Markus Thorberg header i mål. Det går ikke mange minuttene før Joakim Havikhagen har en stor sjanse etter et frispark, men headingen til massive Havikhagen går like utenfor. HFK sløser på slutten bort noen gode overganger, mens Lyn kun kommer til en god mulighet når Simen Høglien (eks Valdres) skyter rett på Stanes fra en god posisjon.

Det ble en solid gjennomføring av HFK og best på laget var Linus Hedlund, Markus Thorberg og Fredrik Garnås.

Neste kamp nå er hjemme mot et meget forsterket og formsterkt Hasle Løren. Det blir en jevn og tøff kamp, men den skal vi ha. Dessverre blir kampen uten Kyrre Sataøen og Simen Renslo som begge fikk sitt tredje gule kort i går.