Årets første seriekamp hjemme på flotte Geilo stadion

Postet av Geilo/Hallingdal 2 herrer senior B den 27. Apr 2015

Geilo/HFK2 – Heradsbygda 5.div avd. 01

Kampfakta:
2. seriekamp, Geilo stadion 26. april 2015:
Ca. 50tilskuere
GEILO/HFK2 – Heradsbygda 6-0 (2-0)

Dommer: Vegard Woll. God!

Kampfakta:
44SpillemålAdrian Aaserud
45AdvarselSteffen Hassel
46StraffemålAbdikafi Ahmed
53StraffemålAbdikafi Ahmed
55Selvmål
57AdvarselHåvard Brynjulfsen
76UtvisningHåvard Brynjulfsen
84SpillemålAnders Golberg
89SpillemålTeodor Brekke
Geilo-folket våknet til 10 cm snø, og banen måtte brøytes før kamp, men ved kampstart var banen og været vakkert tilstede.

Geilo/HFK2 startet med en nykomponert 11'er, etter skader og sykdom siste tid.

Marius – Ahmed, Anders M, Ole Cato, Paul- Jonas R, Andres – Kaafi, Kristian,Lasse – Teodor.

Innbytte: Viljar (7 min), Kalle (60 min), Abdirizak (35 min), Goldberg (35 min), Adrian (60 min).

Vi var klare til å reise kjerringa etter et forsmedelig tap i første runde, og vi visste at Heradsbygda var et lag vi skal slå på hjemmebanen, men sleit lenge med å skape noe som helst, og etter 25 minutter i 1.omgang så slipper vi Heradsbygda inn i kampen, og de skaper en dobbelt sjanse – samt en halvsjanse der vi er sløve og gir bort ballen på midten da vi skal prøve oss på noe lekkert.. og Andres Hammersbøen må ta ryddejobben for andre og blir skadet i en duell. Dessverre for han og oss så blir han borte noen uker fra banen – men stiller opp som ass.coach de neste ukene.

I tillegg må Jonas R ut med skade og vi må rokkere på laget, Adrian tar Andres sin plass – og etter noen falmende minutter mot slutten av 1.omgang sitter tingene. En flott opprulling fra venstre, fra dagens gode back Paul, går innlegget i en bue til Adrian som på hel-volley fra 20 meter dunker ballen i nettet. Like etter igjen et flott angrep der Teodor stikker til Ahmed som igjennom blir klippet ned. Straffen setter storebror Kaafi inn via stanga.

2-0 til pause var fortjent, men vi var ikke fornøyd – for mye føring med ball, skal helst dra av 3-4 mann, dårlig pasningskvalitet og lavt tempo, og for mange balltap i de to bakre ledd.

Tidlig i 2.omgang er vi igjen farlig frampå, igjen med Paul som denne gang slår 45 grader mot Teodor, ball blir stanset av motspiller med hånda, og Kaafi er igjen sikker fra straffemerket. Like etter ny opprulling av Geilo/HFK2 og Heradsbygda-spiller er uheldig og setter ballen i eget mål.

Mot slutten av kampen får Heradsbygda-spiller sitt andre gule, dermed rødt. Vi legger om i formasjon, og skaper noe mot slutten av kampen. Ett mål av godt gammelt Golbergslag. Vinner ball inne i 16, dunker kontakt i nettet. Like etter, flott forarbeid av Ahmed, som tar ball med seg langs sidelinjen, slår perfekt til Teodor som har en lett jobb med å fastsette sluttresultatet til 6-0.

Man bør kunne si seg fornøyd med en så klar seier, men det er en del ting vi kan bli bedre på. Nå er det en hektisk uke, flere fra B-laget har kamp allerede torsdag i junior-NM, samt at vi har seriekamp igjen mot Haugsbygda 1.mai hjemme.