HFK Legender - Del 4: Sunneiv Syversrud!

Postet av Eirik Reime Thorberg den 8. Feb 2024

Foto: HallingdølenFjerdemann ut i rekka er Rukkedalsjenta Sunneiv Syversrud.

Sunneiv er nr 4 på antall kamper for HFK damene, med hele 102 kamper. Bare 3 kamper bak Camilla Livgård Jensen med 105 kamper.

Sunneiv er nok, sammen med Ingvild, en av de beste som har spilt for HFK. Midtbanespilleren som kunne ikle flere roller ifra Rukkedalen «leder» med hele 70 mål (!!) på adelskalenderen for flest mål.

126 mål - på 102 kamper. Et snitt på 1,23 mål per kamp. Det er vilt.

Sunneiv spilte for HFK ifra 2014-2021, med et lite vår opphold for 1.divisjonsklubben Grande Bodø. Der fikk hun 12 kamper og scorte 2 mål.

Sunneiv var veldig sentral på reisen til HFK. Ifra 4.divisjon til 2.divisjon og ikke minst NM-bragder.

Sunneiv var en leder, det viste hun ute på banen. Ved å ta ansvar. Ansvar for egen utvikling, ansvar for utviklingen til laget og ikke minst ved å dunke inn kasser.

Takk til Sunneiv for all innsatsen hun la ned i HFK ifra 2014 til 2021, en ekte HFKer.

Legende.

🤍🖤