Seriemestere i Buskerud!!!

Postet av Sven Gøran Bråthen den 28. Okt 2021

Hallingdal FK sitt J17 lag ble seriemestere i 1.divisjon!

Hallingdal FK - Modum FK 2-0 (2-0)

Målscorere:

23 min Milla Dokken

35 min Maria Hagen Paulsen (ass Milla Dokken)

Dagens målscorere Milla Dokken og Maria Hagen Paulsen

Overskriften skulle egentlig vært Seriemestere, men ingen Pokal! Vi er det J17 laget i Buskerud som vinner den øverste serien, men mottar altså ingen premiering for prestasjonene våre. Hyggen IF blir kretsmester pga sin påmelding til seriespill uten å møte et eneste Buskerudlag, eller kvalifisert seg til å motta kretsmestertittelen pga annet enn påmelding og juss. Det normale ville vært at vi som et minimum hadde fått kretsens pokal, men ettersom kretsen mener at vi nå i slutten av pandemien ikke trenger å premiere de ungdommene som faktisk fortsatt er aktive, får vi ingenting. Men vi får lage vår egen fest, disse jentene fortjener det!

Kampen begynte veldig jevnt med spill som bølget fram og tilbake, og begge keeperne fikk testet seg ganske tidlig. Men etter ca 10 minutter begynte hallingene å feste grepet om spill og sjanser. Midtbana fikk kontroll på spillet og kunne begynne å spille opp angrepet på en ordentlig måte, og sakte men sikkert ble sjansene større og Modums besøk hos oss stadig sjeldnere.

I det 23. minutt så bestemmer Milla seg ved midtstreken for at nok må være nok og tar ansvar. Hun går forbi det som er av motstandere og setter 1-0 nesten helt på egenhånd. Det mange ikke legger merke til i slike situasjoner er alle de gode bevegelsen rundt Milla, som skaper rommet hun trenger. Backen kommer på yttersida, spissen trekker vekk i hundre. Slikt skaper rom for ballfører! I en lengre periode nå er det et ganske stort press fra HFK og vi skaper mange gode og halvgode sjanser. I det 35. minutt tar Milla seg en ny monstertur, hun slipper ballen perfekt til Maria som plasserer ballen rolig i mål og det står 2-0 til pause.

2. omgang fortsetter litt som første var, HFK kjører kampen med masse nye spillere og skaper masse sjanser. At det blir bare 2-0 i kampen er smått utrolig, men Modums keeper og midtforsvar forsvarer seg utrolig godt. Hadde Modum noen sjanser i kampen? Jada, men takket være et veldig godt stopperpar har vår keeper bare en redning i løpet av hele kampen.

Dagens Halling kunne vært flere, men det er en spiller som er matchavgjørende når de andre har stang ut: Milla Dokken!

Seriemestere 1.divisjon Buskerud J17 2021: Hallingdal Fotballklubb