Seier i første J17 kamp i høst

Postet av Sven Gøran Bråthen den 30. Aug 2021

Hallingdal FK J17 - Kongsberg IF 4-0 (2-0)

Jentene samlet før kampstart

Som alltid stiller HFK med et svært ungt lag. 15,7 år i gjennomsnitt i 17 årsklassen. Allikevel var det aldri noen tvil om hvem som var de sterkeste på banen.
1-0 kommer allerede etter 5 minutter på et langskudd fra Sara Hefte etter en målgivende fra Vilja Rejdemo (sa noen på benken). Målet kom som en del av et ettertrykk etter dødball.
2-0 16 min Vilja Rejdemo setter inn en retur etter et skudd fra Mari Mari Sætre Jensen.
3-0 50 min Marie Brenna Sundbrei blir spilt gjennom alene med keeper av Celina Anderssen. Hun må løpe hele banehalvdelen alene men beholdt roen og løftet ballen enkelt over en liggende keeper.
4-0 65 min Da var Vilja Rejdemo på farten igjen, denne gangen på en av Tinnis fantastiske cornere.
Seieren var av det solide slaget. De eneste skuddene vår keeper måtte ta seg av var under oppvarming med Tore Ness, deretter var det enkelt for henne. Ut fra det faktum at dette laget er helt nytt i høst så er vi veldig fornøyd med det vi fikk til. Enkelte gode perioder med godt spill, noen ganger godt samlet press, men andre ganger så glemmer vi oss helt bort. Men dette er et lovende lag for framtida, det er det ingen tvil om. Vi hadde flere store andre sjanser som vi ikke satte, men det er ikke så viktig i dag.
Ekstra pluss i dag til det defensive, helt uten å være samspilt lar vi Kongsberg få svært få muligheter, og altså ingen skudd på mål.
Mange spillere som fortjener å bli nevnt. Vi kommer selvsagt ikke utenom Vilja som er involvert i 3 av 4 mål. Marie som fikk sitt første HFKmål (blir ikke det siste). Ragnhild som var misfornøyd etter spill i sin første posisjon, men strålte og leverte når hun kom inn igjen som anker i 2.omgang. Debutant Synnøve som hadde full kontroll på sin side når hun spilte. Men kanskje spesielt midtstopperne i 2.omgang, svært god kontroll for et nytt stopperpar, smarte nok, raske nok og sterke nok.

Dagens Halling Vilja Rejdemo med 2 mål og en målgivende pasning.