Vil du laste ned dokumentet i word, trykk her.

ROLLEBESKRIVELSE FOR DOMMERANSVARLIG

Per dags dato (nov, 16) er Knut Erik Hallingstad treneransvarlig/koordinator i HFK.

For dommere i Hallingdal er det blitt delt opp i tre soner. Dette er Geilo/Ål, Gol/Hemsedal og Nes/Flå. Dommeransvarlig i HFK er koordinator for sonene.

Dommeransvarlig har ansvaret for følgende punkter i Hallingdal Fotballklubb:

• Dommeransvarlig har god kontakt og samarbeid med klubbens dommere, klubbens styre og administrasjon, lagledere og trenere, samt NFF Buskerud. Per dags dato er dommeransvarlig et styreverv i Hallingdal Fotballklubb.
  • Skal sammen med styret ha hovedansvaret for å rekruttere og beholde nok dommere i forhold til antall lag. Har videre ansvaret for å tilby dem som har ambisjoner og talent, videre oppfølging og etterutdanning i nært samarbeid med NFF Buskerud.
  • Skal legge til rette for å tilby dommerkurs til dem som ønsker det, og følge opp og veilede disse i kamper:

- Ansvar for at klubbdommerkurs blir gjennomført minst en gang hvert år i hver sone. Ansvar for minst et kretskurs gjennomføres i Hallingdal hvert år. Kretskurset gjennomføres felles for alle soner. Det skal legges særlig vekt på rekruttering av jenter.

• Dommeransvarlig i Hallingdal Fotballklubb er kontaktperson ovenfor alle Hallingdalsklubber og soneledere, samt kontaktperson ovenfor kretsen. Tilrettelegge treningsmuligheter for dommerne, herunder også deltakelse på treningsleir.
  • Dommeransvarlig skal ha ansvaret for å påse at dommerne i klubben har en naturlig plass i klubbmiljøet på lik linje med de andre spillerne, samt ha ansvaret for å påse at utstyr til dommerne inngår i klubbens utstyrsavtale.
  • Ansvaret for å evaluere og videreutvikle klubbenes rekrutteringsplan for dommere.