Dobbelt opp med kretsmestere for Gol

Postet av Sven Gøran Bråthen den 11. Mar 2019

Gol IL – Fotballgruppe med 2 kretsmestere i Futsal

I helgen ble siste serierunde samt finalespill i fotballkretsens futsalserie. Gol sitt J15 lag var allerede puljevinnere før denne men hadde som mål å komme seg gjennom uten å avgi poeng. Gol sine 2 J13 lag hadde begge muligheten før helga til å bli puljevinnere mens G14 laget fortsatt kjempet om en særdeles sterk 2.plass i sin pulje.

Jentelagene til Gol har i vinter vært samarbeidslag J15 har hatt med seg hele 5 Ålinger mens J13 har hatt med 4 Nesninger. Dette har tydeligvis vært en suksess og gitt jentene mulighet til konkurere og trene på det høyeste nivå i kretsen. Dette utvikler selvfølgelig både spillere og gode relasjoner jentene kan ta med seg inn i HFK på sikt.

J15 laget klarte nær sagt selvfølgelig sine ambisjoner og gikk gjennom hele seriespillet samt finalen med bare seiere. Det ene J13 snublet i en kamp og endte på 2.plass i sin pulje mens det andre J13 laget klarte det de skulle og vant til slutt finalen også. Til sammen har jentene til Gol spilt 40 kamper og har bare 1 tap, en særdeles god prestasjon. G14 laget klarte å vinne 2 av 3 kamper i siste serierunde

Gol J15 etter 5-1 i finalen mot Lier

Fra venstre er det:

Reidun Marie Noss, Tuva Flatland, Vårin S. Stave, Oline Øen, Henriette M. Hamre, Ida Tveito Magnussen, Maria Hagen Paulsen og Maria Dokken

Andre som har spilt men ikke er med på bildet:

Synne Belsnes og Sara Slettemoen

Gol J13 etter 5-0 i finalen mot Stoppen

Fra venstre:

Maria Viko, Lilly Mellbye, Frida Reime Evjen, Milla Dokken, Selma Viko Eidsgård, Andrea Opheim Stensgård, Tinni Jensvoll Møllerplass, Elise Dørdal Nibstad og Thea Brekko Nicolaisen.

Andre som har spilt men ikke er med på bildet:

Aurora Bråthen Halden, Hanne Leikvold, Hanne Bråten-Espe og Amalie Gjengedal.

Gol er med disse resultatene Buskeruds klart beste Futsalklubb!