God kamp heime mot Snøgg 2!

Postet av Hallingdal kvinner senior A den 20. Jun 2016

19/6 HFK-Snøgg 2 3-0(0-0)

MÅL HFK Frida Strendo, Cheyenne Gonzalez, Sunneiv Syversrud

Corner HFK (4), Snøgg 2 (2)

Kort 0

Dagens dommer: Tor Jarle Hauge, Modum FK

Startoppstilling; MV Ida Berg, HB Tonje L Hagen, MS Camilla Livgård Jensen, MS Katrine E Mikkelsen, VB Åsen Børtnes, DM Hanne Vedvik, Ingvild Kvåle Myksvoll, OFFM Frida Strendo, Sunneiv Syvers Rud, Anja Flæte, Spiss Cheyenne Gonzalez
Innbyttere; Vilde Thorberg, Linnea J Thorset, Ida Marie Pretorius, Marte Botten, Helene Magnetun

Snøgg 2 er nyopprykka i 3 div VFK/BFK/TFK og ligger i skrivende stund på 8 plass på tabellen. Til dagens kamp har de tatt med seg mange 1:e lagspillere som til vanlig spiller 2 div, en serie som f.ø Snøgg leder. HFK hadde en litt trøblete oppkjøring med bla Marte Botten som mistet et korresponderende fly i Frankfurt på veg heim fra fotball EM i Frankrike, endel skader og sykdom gjorde at flere spillere spilte jr kamp dagen før mm. Dette stoppet ikke HFK damene som hadde en meget god dag på jobb og presterte tett opp mot årsbeste mot laget fra Notodden.

HFK gikk som vanlig ut i 4-2-3-1 formasjon. Damene fra Hallingdal tok raskt tak i kampen. Første omgangen bar preg av at HFk spilte ball og stanget litt mot den sterke og robuste backlinjen til Snøgg 2. Snøgg i sin tur prøvde å finne raske spisser i bakrom med lange baller. Det bør og nevens at Snøgg 2 sin keeper i første omgang som hadde en av sine første kamper for klubben etter overgangen fra Skarphedin(2 div) var god i mål og stoppet en del gode forsøk fra HFK sin side. Bla så er Frida Stendo alene med keeperen uten å lykkes i å overliste henne. Flere skudd fra Cheyenne Gonzales, Frida Strendo, Anja Flæte og Sunneiv Syversrud reddes av den solide keeperen. HFK er best i 35 minutter av omgangen og er aggressive i press og er flinke i bevegelser. Siste del av omgangen jevner spillet seg ut og begge lag har noen halvsjanser. Lagene går til pause på stillinga 0-0.

I pausen så har jentene trua på at dette skal gå vegen. Beina føles pigge og innstillinga er på topp.

Andre omgangen blir en god forestilling sett med HFK øyner. Snøgg 2 har en sjanse tidlig i omgangen, men den ender i stolpen bak Ida Berg i HFK målet. Fra der av og ut handler det om HFK. Både Strendo, Flæte og Gonzales er svært nær scoring, men ballen vill ikke inn. HFK pøser på og skaper mange gode sjanser i hele omgangen. Til slutt så «sprekker ballongen». Syversrud finner Strendo med en flott pasning til venstre ca. 20 meter i fra mål. Strendo avanserer og plasserer fint ballen til venstre for keeperen til 1-0 i det 60 minutt. Etter ca. 5 minutter så er det dags igjen. Nå er det Strendo som assisterer Gonzales som hamrer inn 2-0 til HFK damene. Med 10 minutter igjen kommer Marte Botten inn på midtbanen. Ha har nok kjørt på rekordtid fra Gardermoen for å rekke de siste minuttene. Hun får i hvert fall med seg at Syversrud tar med seg ballen inn i Snøgg sin 16 meter, lurer et par spillere før hun vakkert plasserer ballen til side for keeperen. Kampen ender 3-0 etter en meget god andre omgang av damene.

Dette var en flott kollektiv seier, hvor HFK jobbet som et lag i hele kampen. Det blir kaptein Camilla Livgård Jensen som fortjent kåres til HFK beste og kan motta DBC sin bestemanns premie.

Nå blir det vel 3 uker med fortjent ferie og egentrening. HFK damene ligg på andre plass på tabellen, 5 poeng bak ledende Hønefoss BK som er ubeseira til nå. Oppkjøring til høsten og Norway cup starter 18/7. Vi gleder oss til fortsettelsen…..

Ref Henrik