Geilo/HFK2 - Vikersund

Postet av Jørund Brekke den 10. Aug 2015

Høstsesongen startet bra for våre unge gutter. 11 av spillerne i 16-mannstroppen hadde spilt for juniorlagene til HFK/Geilo på Norway Cup. 4 spillere var med i 32-delsfinalen i A sluttspillet, og 7 var med i selveste finalen.

Hjemmelaget slet likevel veldig de første 25 minuttene, og Vikersund var best i alt; duellspill, fart og på sjansestatistikken. Vi pådro oss også to gule i denne perioden, og var nok et uttrykk for frustrasjonen over slette prestasjoner.Etter 22 spilte minutter fikk bortelaget et velfortjent mål på dødball, selv om det var etter noe slett forsvars/keeperspill.

Men hjemmelaget viste god moral og snur sakte men sikkert kampen og til pause står det 3-1, etter et kjempemål; langpasning i bue fra Kaafi til lillebror i bakromsløp, demper på kassa og lobber elegant over utrusende keeper. Drømmemål. Og etter etter fint samspill på venstrekant som Ahmed forlenger til Stian som igjen slår til Andres.

Rett etter pause reduserer Vikersund, men vi var ikke truet. De siste 45 minuttene var vi veldig gode og produserte mye bra spill. Kristian, som gjorde et godt innhopp etter pausa, serverer Stian som banker ballen i nettet 4-2. Så klart for Storeskar/Golberg show. På 10 minutter banket Golberg inn 3 mål, alle tre servert fra Mikkel. Utrolig sterkt!

Noen prestasjoner var under forventet nivå, men de siste 60 minuttene var noe av det beste vi har levert. Fin balanse i laget, ball gikk fort, og effektive foran mål. Endelig!

Har vi noe på gang?

En jury kåret Kaafi som banens beste.

Kampreferat
Laget:
Marius - Mikkel, Simen Brenna (Adrian 45.min) Anders Mastrup, Paul (Birk 75 min)
August (Kristian 45.min), Jonas (Abdirisak 70.min), Kaafi, Andres, Ahmed - Stian (Golberg 70. min)

Min Hendelse
13.Advarsel August Fosse August Fosse

15 Advarsel Marius Lerberg

22 Spillemål Kristian Syversen

32 Spillemål Stian Bråten (Ahmed Ahmed)

35 Spillemål Ahmed Ahmed (Abdikaafi)

37 Advarsel Jonas Rodegård

44 Spillemål Andres Hammersbøen (Stian Bråten)

47 Spillemål Ole Erik Marberg

56 Spillemål Stian Bråten (Kristian Svenkerud)

68 Advarsel Kristian Syversen

75Spillemål Anders Golberg (Mikkel Storeskar)

80Spillemål Anders Golberg (Mikkel Storeskar)

84Spillemål Anders Golberg (Mikkel Storeskar)

Neste er borte mot Heradsbygda søndag kl 1600.

Vi gleder oss!