Soneturnering 15122019 for J2006 og J2005 på AKA Arena.

Postet av Sven Gøran Bråthen den 16. Des 2019

Soneturnering 15122019 for J2006 og J2005 på AKA Arena.

NFF Buskerud arrangerte soneturnering på AKA Arena søndag 15122019. Spenstig med utendørs fotball 3. søndag i advent, men det gikk veldig bra.

J2006: Dette var et lag med jenter fra 2004-2008, men hovedtyngden var 2006-07. De har aldri trent sammen og heller da egentlig ikke fått forberedt seg på samspill og relasjoner. Og det er det viktigste hvis man skal få resultater. I perioder hang jentene godt med sine langt bedre forberedte motstandere. Vi har ikke hatt ordentlig gode treningsforhold på over en måned, mens de andre har grønt gras hele tida. Altså var forutsetningene dårlige for hallingene. I perioder i begge kampene mot Ringerike og Nedre Buskerud hang de godt med, men i sine svakere perioder fikk de store problemer. Det ble med dette 2 tap på denne gjengen, men vi er helt sikre på at de kommer sterkere etterhvert når de faktisk får trent ordentlig.
J2005: Laget besto av en god mix 2005-04 og vi visste at de var gode i forhold til motstanderne. Men at jentene var såpass solide overrasket litt. Til sammen 1,5 redning av keeper, og maassse målsjanser i løpet av 2 kamper mot Ringerike og Nedre Buskerud. Ringerike var det fullstendig kontroll på og det ble 2-0 seier. Nedre Buskerud var litt javnere men også den ble vunnet. 1-0 ble resultatet i den. Nedre-Buskerud sin største sjanse kom på kontring etter at vi føler oss snytt for en straffe. Jentene lurte på hvor mange som bor i de andre sonene etter kampene.. Med bakgrunn i at vi hadde det jevneste laget og er jo egentlig ikke så mange. Men det er jo lov å være god selv om vi ikke er mange. Og hele 11 av våre jenter har jo på et tidspunkt vært innom kretslag så en del riktig gjør jo vi i Hallingdal også.